Hittantábor a Mályi-tó mellett

Ha nyár, akkor hittantábor! Lassan két évtizedes múlttal rendelkezik a fiataloknak szervezett hittantáborunk a Mezőtúri Református Gyülekezetben. Idén ötvenen indultunk el a Mályi-tó mellé egy szűk hétre, hogy találkozzunk Jézussal és nyomába szegődhessünk. A Tiszáninneni Református Egyházkerület Mécses Konferenciaközpontjában csendült fel először a tábor dalának kezdő sora: „Te légy szívem Ura!”

A tábor jelmondata idén: Jézus nyomában. A tábor témája pedig annak átgondolása, átbeszélése volt, hogy mit jelent Krisztust követni. Hogyan hallom meg az Ő hívását, hogyan tudok igent mondani, mit jelent az életünkre nézve, ha Jézus nyomában járok, és hogyan tudok a későbbiekben magam is tanítvánnyá válni. Az igei alapokra helyezett délelőtti tanítás után a gyermekeknek csoportokban volt lehetősége a felvetett témát átbeszélni, majd imádságban elcsendesedni.

A délután tartalmazta a tábor mozgalmasabb részét, a játékokat és a kirándulásokat. Ellátogattunk Miskolcra, megnéztük a leégett, de gyönyörűen felújított Deszkatemplomot, megmásztuk Boldogkővárát, és kisvonatoztunk a festői szépségű Lillafüredre a vízeséshez. Mindeközben rengeteget játszottunk, strandoltunk a Mályi-tóban, számháborúztunk, fociztunk, pingpongoztunk, biliárd és csocsó meccsek is zajlottak. Fele sem igaz játékunk keretében vendégeink érkeztek, akik fogós és talányos kérdésekkel tették próbára bibliaismereti tudásunkat. Mindig énekeltünk, foglalkozások előtt, étkezések előtt és után, reggeli ébresztésnél, buszon és vonaton.

Facebook-galéria elérhető a képre kattintva!

Esténként pedig Hudson Taylor, Kína misszionáriusának élettörténetét hallgathattuk végig, s megtanulhattuk, az imádságnak mekkora ereje van. Bár volt egy hivatalos takarodó, ám bizonyára utána kezdődtek még el az igazán izgalmas és tartalmas közös beszélgetések, míg az álom valóban el nem nyomta kis táborozóinkat.

Egyik nap meglátogattak bennünket Mezőtúrról gyülekezeti tagjaink, akik részt vettek velünk a napi programokon, és immáron hagyományosan dinnyével örvendeztették meg a táborozó csapatot.

Hálásak vagyunk újra és újra, hogy Isten lehetővé teszi ezt a hetet számunkra, és gyermekeket bíz ránk, akiket közelebb vihetünk Őhozzá. Köszönet lelkészkollégáinknak a tábor lebonyolításában és köszönet az itthonról támogató gyülekezetért és imádságaikért.

És mint mindig a dicsőség egyedül Istené!