Hittantábor a Börzsöny szívében!

Lassan hagyománnyá válik gyülekezetünkben a nyári hittan tábor megszervezése, aminek középpontjában az Istennel való közösség megélése van, a hegyek, a kirándulások és a közös játékok élményével fűszerezve. Idén Kemencén, a Börzsöny szívében, az éppen felújított Kőrózsa panzióban csendült fel először a tábor dalának kezdő sora: „Az én Istenem, erős, hatalmas Isten, nincs olyan, mit ő nem tehet!”.

A tábor jelmondata idén: Kapcsolatban élünk! A tábor témája pedig annak átgondolása, átbeszélése volt, hogyha Isten bennünket társas kapcsolatokra alkotott és teremtett meg, akkor hogyan tudjuk meglévő kapcsolatainkat ápolni, mit adhatunk és kaphatunk általuk. Terítéken volt a család mint elsődleges kapcsolatrendszer, a baráti kapcsolatok, amelyeket mi választunk meg, a szerelmi kapcsolat és talán a legfontosabb, az Istennel való kapcsolatunk is. Az igei alapokra helyezett délelőtti tanítás után a gyermekeknek csoportokban volt lehetősége a felvetett témát átbeszélni, majd imádságban elcsendesedni.

A délután tartalmazta a tábor mozgalmasabb részét, a játékokat és a kirándulásokat. Ellátogattunk az Esztergomi Bazilikába, a Visegrádi várba és bob pályákra, megnéztük a Váci Dómot, tettünk egy hatalmas túrát a környező hegyekben, és kisvonatoztunk is a Fekete völgybe. Mindeközben rengeteget játszottunk, maffiáztunk, számháborúztunk, Lajos-oztunk, fociztunk, pingpongoztunk és csocsó meccsek is zajlottak. Fele sem igaz játékunk keretében vendégeink érkeztek, akik fogós és talányos kérdésekkel tették próbára bibliaismereti tudásunkat. Mindig énekeltünk, foglalkozások előtt, étkezések előtt és után, reggeli ébresztésnél, buszon és vonaton.

A képre kattintva galéria nyílik

Esténként pedig egy spanyol kisfiú megtéréstörténetét hallgathattuk végig, illetve azt, hogy ő maga hogyan válik a saját családjában misszionáriussá. S bár volt egy hivatalos takarodó, ám bizonyára utána kezdődtek még el az igazán izgalmas és tartalmas közös beszélgetések, míg az álom valóban el nem nyomta kis táborozóinkat.

Hálásak vagyunk újra és újra, hogy Isten lehetővé teszi ezt a hetet számunkra, és gyermekeket bíz ránk, akiket közelebb vihetünk Őhozzá. Hálásak vagyunk az évek alatt kialakult szolgáló csapatért, akiket Isten mellénk állított ebben a feladatban: Éger Ádám, Égerné Tamás Annamária, Berec Kata, Dormán Dorián és Szabó Viktória. Köszönet az itthonról támogató gyülekezetért és imádságaikért.

És mint mindig a dicsőség egyedül Istené!